Saturday, October 11, 2008

Kemudahan Infrastruktur

Kampung ini dilengkapi dengan pelbagai kemudahan Infrastruktur seperti Sekolah, Masjid, Balairaya, Tabika Perpaduan, Perpustakaan Desa, Padang Permainan dan lain-lain lagi.






Selain daripada itu, terdapat juga kemudahan untuk persatuan-persatuan menjalankan aktiviti seperti bangunan persatuan K3P yang merupakan satu-satunya pusat K3P Daerah Limbang dan bangunan Komuniti Bestari. Kampung Pahlawan juga telah diwartakan sebagai kawasan Gerakan Daya Wawasan dan ini boleh merancakkan lagi aktiviti penduduk melalui peruntukan dan suntikan kewangan yang disalurkan oleh pihak Kerajaan.





Terdapat sebuah Kompleks Pemeriksaan Imigresen di kawasan kampung ini yang merupakan laluan masuk dan keluar antara Daerah Limbang, Sarawak dan Daerah Temburung, Brunei Darussalam. Oleh kerana garis sempadan antara Limbang dan Temburung merupakan sebatang anak sungai, maka perkhidmatan Feri mengangkut kenderaan juga turut disediakan. Apa yang lebih membanggakan, Syarikat perkhidmatan feri ini adalah milik anak jati kampung ini yang mendapat kerjasama dari pihak negara Brunei Darussalam.
























No comments: